četvrtak, 17. prosinca 2015.

Dizani kolač moje svekrve

Dizani kolač je tradicionalni hrvatski kolač odavnina.Izdašan i bogat nadjevom od oraha , rogača , maka ili sira.U mojoj kući se pravi po receptu moje svekrve koji je daleko najbolji koji sam ikad probala.Tajna je u nadjevu odnosno filu koji mora biti iste debljine kao i tijesto odnosno neškodi ako je i deblji od tijesta.
Takvog ga mi u kući barem volimo.Ovaj dizani kolač je mekan, sočan i mirisan.

Dizani kolač moje svekrve

1 šalica 250 ml

Sastojci za tijesto :

1 žlica šećera
1 žlica brašna
1 svježi kvasac Digo
500 ml toplog mlijeka

450 g glatkog brašna
450 g oštrog brašna
1 šalica šećera
1 žlica soli
1 žlica ruma za kolače
2 žlice krute masti
3 žlice milerama
1 jaje

Priprema : 

U manju posudu izmrviti kvasac dodati žlicu šećera i brašna i preliti sa 200 ml toplog mlijeka.Uzdignuti kvasac sipati u prosijano brašno te dodati ostatak mlijeka i ostale sastojke te zamijesiti tijesto(ja to radim ručno).Po potrebi ako je tijesto premekano dodati još malo brašna i mijesiti oko 20 min odnosno dok se ne razvije gluten u tijestu.Tijesto prebaciti u posudu za dizanje tijesta , pokriti sa krušnom krpom i  ostaviti na toplom da se tijesto diže oko 45 min.
Tijesto prebaciti na radnu površinu posipanu brašnom podijeliti u dvije veće lopte ili tri manje.Svaku zasebno razvaljti na 1 cm debljine, filovati filom od rogača ili željenim nadjevom,zarolati u štrucu dužine 40 ak cm ili dužine tepsije u kojoj ćete ga peći.
Opet pokriti krpom i staviti na toplo mjesto neka se podiže oko 45 min.Staviti peći u zagrijanu pećnicu na 250 stupnjeva 20 min a zatim smanjiti temperaturu na 180 stupnjeva i peći još 30 min.Izvaditi iz pećnice pokriti krpom i rezati nakon 30 min do 1 sat vremena.


 Sastojci za nadjev:

200 g rogača ili maka ili oraha
1 šalica oštrog brašna
1 šalica šećera
100 g grožđica(opcionalno)
150ml ulja
2 jaja
150 ml mlijeka(za rogače možda malo više)
1 prašak za pecivo


 Priprema nadjeva:
U većoj zdjeli pomješati sve sastojke.
Dizani kolač moje svekrve





2 komentara:

  1. Zašto nema izrada za nadjev,nego samo količina?

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala na primjedbi.Moj propust.Sastojci za nadjev se zajedno pomješaju i spremno je za mazanje na razvaljano tijesto.

    OdgovoriIzbriši